Sverige fick högertrafik 1967. Rudbecksgatan. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.
Men innan dess var det vänstertrafik som på Drottninggatan norrut på 1940-talet. Foto: okänd, Örebro läns museum.
Ett förslag till trafikledsplan lades fram 1961 där vissa gator skulle bli centrumleder. Storgatan 1960. Foto: okänd, Örebro läns museum.
Februari 1966. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum
Bilförsäljningen ökar på 1960-talet. November 1967. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.
Bensinen släpps fri efter ransonering. Januari 1974. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.
Örebro var tidigt ute med planering för ett cykelnät. April 1964. Foto: Knut Borg, Örebro läns museum.
Järnvägsövergången vid Rudbecksgatan på 1940-talet. Tunneln under järnvägen invigdes 1958. Foto: okänd, Örebro läns museum
Trafiken var ansträngd i stan. Juli 1967. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.
Tågen på Svartåbanan trafikerade sträckan Örebro - Svartå fram till 1985. Juni 1970. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.
Juni 1971. Foto: Knut Borg, Örebro läns museum.
Örebro Centralstation. Augusti 1966. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.
Trafikpolis Nils Andersson går på Storbron och dirigerar trafiken. Juni 1972. Foto: Örebro Kuriren, Örebro läns museum.